Opensource'owy program znowu uznany za spyware

6 lipca 2006, 11:21

Błąd w oprogramowaniu antywirusowym firmy Symantec doprowdził do tego, że wykrywało ono w opensource'owym narzędziu Nullsoft Scriptable Install Tool (NSIS) konia trojańskiego Zlob. Błąd pojawił się wraz z nowymi definicjami wirusów, udostępnionymi 1 lipca.



Terminal LAX wczesnym rankiem

Gra w strażników i złodziei

15 października 2007, 09:33

Zespół Praveena Paruchuriego z Uniwersytetu Południowej Kalifornii w Los Angeles wykorzystał teorię gier do wyprowadzenia w pole przestępców i usprawnienia pracy strażników na lotniskach. Obecnie technologia jest testowana na LAX (Los Angeles International Airport).  


Tetris konkuruje z szokiem

7 stycznia 2009, 11:41

Komputerowe gry wideo to nie tylko przyjemność, ale i w niektórych sytuacjach narzędzie zapobiegające wystąpieniu zespołu stresu pourazowego (ang. Posttraumatic Stress Disorder, PTSD). Psycholodzy z Uniwersytetu w Oksfordzie zauważyli, że gdy po traumatycznym przeżyciu ludzie zasiadali przy Tetrisie, pomagało to wyrugować złe wspomnienia i nawracające wizje katastrofy (PLoS ONE).


Nieufne najstarsze dzieci

9 grudnia 2009, 13:06

Przekonania dotyczące cech osobowości dzieci zależnych od kolejności urodzeń nie są li tylko stereotypami. Okazuje się bowiem, że najstarsze dzieci rzeczywiście mniej chętnie współpracują, dzielą się i są bardziej nieufne od reszty rodzeństwa (Animal Behavior).


Microsoft Xbox 360© Microsoft

Spór o swastykę na... Xbox Live

23 listopada 2010, 14:01

Wśród osób korzystających z usługi Xbox Live wybuchł spór o... swastykę. Rozpoczął się on od pytania jednego z graczy, który chciał wiedzieć, czy może jako swojego symbolu w Call of Duty: Black Ops użyć swastyki.


Graczy zapraszamy na reklamę

28 maja 2012, 09:15

Reklamy w grach nie są niczym nowym. Już przed ponad 20 laty można było w nich zobaczyć znaki firmowe czy banery stanowiące część grafiki gry. Teraz jednak reklamy w grach mogą przypominać to, co znamy z telewizji.


Gry nie czynią gorszym

10 lipca 2014, 13:34

Pełne przemocy gry wideo nie muszą powodować, wbrew obawom, że gracze stają się niewrażliwi na przemoc. Nasze badania sugerują, że gracze nie stali się mniej moralni. Wręcz przeciwnie. Pełne przemocy gry spowodowały, że zwiększyła się ich wrażliwość na przekraczanie norm moralnych. To może, podobnie jak w prawdziwym życiu, zachęcać graczy do dobrowolnego angażowania się w działania na rzecz innych - mówi główny autor badań profesor Matthew Gizzard z University at Buffalo


Nie żyje Masaya Nakamura, założyciel Namco, twórca Pac-Mana

31 stycznia 2017, 10:41

Masaya Nakamura, założyciel firmy Namco i "ojciec Pac-Mana" zmarł w wieku 91 lat. Stworzona w jego firmie gra Pac-Man jest do dzisiaj fenomenem kulturowym, a Księga Rekordów Guinessa uznała ją za najbardziej popularną grę w automatach na żetony.


Polscy archeolodzy znaleźli w Omanie grę planszową sprzed 4000 lat

11 stycznia 2022, 06:53

Gra planszowa sprzed 4000 lat, ślady produkcji metalurgicznej i wieża leżąca w obrębie prehistorycznej osady to tylko część odkryć, których dokonali naukowcy w Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej Uniwersytetu Warszawskiego w Dolinie Qumayrah w północnym Omanie. Uczeni z Polski i Omanu zajmowali się badaniem osadnictwa epoki brązu i żelaza na stanowiskach we wsi Ayn Bani Saidah.


Czekoladowe domino

24 stycznia 2007, 18:43

Japońska firma Meiji Seika jest znanym producentem czekolady. Jakość jej słodyczy docenił wytwórca gier planszowych — Hanayama Toys. Kamienie do dwóch wersji polimina (odmiany domina) wykonano właśnie z wynalazku Azteków.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy